Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest blevet opdateret den 9. August 2023.

GENERELT

Disse betingelser gælder for alle køb på min hjemmeside www.onkeljohn.dk, der ejes af EliteSuperTrading ApS, CVR. 42715344, Odensevej 169, 5500 Middelfart. Ved afgivelse af din ordre accepterer du de til enhver tid gældende handelsbetingelser. Jeg, Onkel John anbefaler derfor, at du læser handelsbetingelserne grundigt igennem.

Onkel John kan til enhver tid ændre betingelserne med virkning for fremtidige køb.

BETALING OG PRISER

Alle priser på www.onkeljohn.dk opgives i vor stolte møntfod, danske kroner (DKK) inklusive moms. Inden du godkender din ordre, fremgår den endelige pris for ordren inkl. forsendelsesomkostninger.

Betaling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Onkel John tager imod betaling med: Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard og MobilePay.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

Jeg trækker først beløbet, når jeg sender varen ud af døren. Kvittering for køb modtages via e-mail.

Din betaling behandles betryggende, og Onkel John krypterer dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer). Det er således kun PensoPay, der får adgang til dine betalingsoplysninger - og de er til at stole på. Vi tager ikke kortgebyrer.

LEVERING

Onkel John udbyder levering via DAO, fordi alle andre er for langsomme - i min optik. Levering kan ske til Danmark og finder sted til den adresse eller leveringsted, du har oplyst ved afgivelse af din ordre.

Forsendelsesomkostningerne afhænger af den valgte forsendelsesmetode og fremgår i forbindelse med din ordre. (Til nærmeste DAO pakkeshop 35kr. Ved Hjemmelevering 45kr)

Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage med en forventet leveringstid på 2-4 hverdage, og er ordren ikke modtaget indenfor 5-7 hverdage, må du endelig kontakte mig på info@onkeljohn.dk eller 20 80 50 19. Sagen undersøges da i ordresystemet og om nødvendigt hos DAO.

REKLAMATION

Købelovens mangelsregler, herunder reglerne om reklamation, finder anvendelse på køb af varer når du handler hos os som forbruger.

Det vil sige, at du har 24 måneders reklamationsret fra leveringstidspunktet, hvis den købte vare har en mangel, f.eks. en fabrikations- eller materialefejl. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, vil altid anses for at være rettidig.

Når du reklamerer, bedes du skrive til Onkel John og oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er, så jeg kan løse problemet så hurtigt og nemt som muligt. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation

Er reklamationen berettiget, refunderer Onkel John de rimelige forsendelsesomkostninger, der har været forbundet med at sende varen retur. Hvis din reklamation ikke er berettiget, skal du selv afholde forsendelsesomkostninger, herunder Onkel Johns omkostninger til returnering efter undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har selv ansvaret for varen indtil Onkel John selv står med den i hænderne. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer. 

Varen sendes til:

EliteSuperTrading ApS

Odensevej 169

5500 Middelfart

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, skal produktet komme i original emballage og vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

FORTRYDELSESRET

For at udøve din fortrydelsesret skal du give mig en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet, f.eks. ved at sende en e-mail til info@onkeljohn.dk . Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen nederst i disse betingelser, men dette er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fristen er udløbet.

Udnyttelse af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage efter modtagelse

Ifølge forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag varen modtages når du handler som forbruger.

Fortrydes købet, skal Onkel John underrettes senest 14 dage efter den dag, du modtog varen. Udløber fortrydelsesfristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag anses fortrydelsesfristen for udløbet den følgende hverdag. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING OG REFUNDERING

Når du har meddelt Onkel John, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret, har du mulighed for at købe en DAO returlabel igennem os, dette er ikke et krav.

Varen returneres herefter via DAO til Onkel Johns lager. Varen skal returneres senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret Onkel John om, at du vil fortryde dit køb. Fristen anses for overholdt, hvis varen er afsendt inden 14 dage efter meddelelse til Onkel John.

Det er vigtigt, at dit navn og adresse vedlægges, så Onkel John har mulighed for at finde ordren i kunderegistret. Returneringen bedes desuden mærket ”returnering”.

Det er vigtigt, at du pakker varen forsvarligt ind ved returnering, da du bærer risikoen for varen, indtil Onkel John modtager varen. Evt. emballage bedes vedlagt. Onkel John opfordrer dig til at gemme forsendelseskvitteringer. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Når du fortryder et køb, refunderer Onkel John pengene retur for produktet hurtigst muligt og senest 14 dage efter, jeg har modtaget meddelelsen om, at du ønsker at fortryde købet.

Onkel John kan dog tilbageholde betalingen, indtil varen er modtaget retur, eller du har sendt dokumentation for, at varen er returneret. Tilbagebetalingen sker til samme betalingsmiddel, som du anvendte til købet, medmindre andet er aftalt. Du pålægges under ingen omstændigheder noget gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal sendes retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varen sendes til:

EliteSuperTrading ApS

Odensevej 169

5500 Middelfart

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

VIRKSOMHEDENS FORPLIGTELSER OG RETTIGHEDER

Køber modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb. Ordrens informationer opbevares i Onkel Johns arkiver i 5 år. Det er ikke muligt at tilgå ordrekvitteringen via www.onkeljohn.dk. Ønskes et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, bedes du i stedet sende en e-mail til info@onkeljohn.dk

FORBEHOLD

Vi tager forbehold for force majeure.

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

PERSONDATAPOLITIK

Ved at benytte Onkeljohn.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores datapolitik, som fremgår af følgende link https://onkeljohn.dk/pages/cookiepolitik. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

PERSONOPLYSNINGER

Onkel John har brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os :Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

For at kunne videreudvikle og forbedre Onkel John fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden. Personoplysningerne registreres hos Onkel John og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.onkeljohn.dk er Mike Juhl Jensen & Henrik Nielsen.  

Som registreret hos Onkel John, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@onkeljohn.dk

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Henrik Nielsen på hn@onkeljohn.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

Kan findes her